mandag den 15. juni 2009

Offwhite.dk

Jeg er fra tid til anden temmeligt aktiv på iværksætter foraet amino.dk, som giver svar på snart sagt alt hvad man har brug for hvis man skal være selvstændig. Amino er et stort og aktivt community, startet i sin tid af IT-millionæren og iværksætter-guruen Martin Thorborg (for uindviede kan afsløres at det var ham der var med til at starte jubii.dk op i sin tid).

I sådan et community findes naturligvis også en masse spændende og dygtige mennesker, og en af dem er Lone Sanco som er en fabelagtig dygtig grafiker efter min bedste overbevisning. På hendes hjemmeside offwhite.dk kan man se en række af hendes værker, og de emmer af kvalitet.

Den let naive streg der går igennem de fleste af hendes illustrationer er jeg helt tosset med, når den, som her, er udført til perfektion.

Det er sjældent at jeg ramler ind i danske illustatorer som virkelig imponerer mig. Ikke fordi jeg selv er en haj til grafik på det her plan, men fordi min higen efter flot grafik som oftest går igennem internationale sider og magasiner. Derfor er det helt befriende når man en sjælden gang imellem støder på en som Lone, og tænker "Yes, vi kan squ stadig herhjemme også!".

Så står du og mangler en grafiker til din næste opgave, så slå et smut forbi offwhite.dk. Jeg har ingen idé om hvorvidt hun har tid til at hjælpe dig, men det er da forsøget værd :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar